Posted in

Kaski motocyklowe – budowa i rodzaje kasków?

gmole motocyklowe

Kask to niezbędne wyposażenie każdego motocyklisty. W końcu ma on istotny wpływ na bezpieczeństwo i komfort jazdy jego właściciela. Wybierając kask warto wziąć pod uwagę kilka ważnych kwestii. Istotna jest do tego znajomość poszczególnych typów oraz elementów wchodzących w jego skład. Zatem jak zbudowane są kaski motocyklowe i jakie rodzaje wyróżniamy?

Kaski motocyklowe – rodzaje

Kaski motocyklowe dzielą się na cztery podstawowe typy:

  • Kaski integralne – przeznaczone głównie do jazdy sportowej. Jest to najbezpieczniejszy typ kasku, otacza bowiem niemal w całości głowę motocyklisty, a część szczękowa na stałe przymocowana jest do skorupy.
  • Kaski szczękowe – ochraniają żuchwę motocyklisty, jednak w tym przypadku część szczękowa jest otwierana do góry wraz z szybą
  • Kaski enduro (crossowe) – mają one wydłużoną część szczękową oraz liczne wloty powietrza. Jako jedyne nie posiadają natomiast blendy mającej za zadanie ochraniać oczy. Do tego wykorzystywane są specjalne okulary – gogle enduro.
  • Kaski otwarte – jak sama nazwa wskazuje nie posiadają części szczękowej, w skutek czego nie chronią żuchwy i są zdecydowanie mniej bezpieczne niż kaski zamknięte.

Możesz również sprawdzić ten link; https://moto-tour.com.pl/pol_m_Dla-motocyklisty_Kaski-motocyklowe-14087.html, aby widzieć jakie kaski motocyklowe są aktualnie w ofertach sklepów.

Kaski motocyklowe – budowa

Co wchodzi w skład budowy kasku? Które elementy są wspólne dla wszystkich kasków motocyklowych?

  • Skorupa – jest podstawowym elementem budowy każdego kasku. Może różnić się materiałem z jakiego została wykonana. Za najbardziej solidne uznawane są te, w których do produkcji wykorzystano włókna węglowe oraz szklane.
  • Wypełnienie – ta część znajduje się zaraz pod skorupą. Wypełnienie ma za zadanie pochłaniać siłę uderzenia w momencie wypadku. Podobnie jak skorupa może różnić się materiałem.
  • Zapięcie – występuje w każdym rodzaju kasków motocyklowych. Dzieli się je na: zapięcie microlock oraz zapięcie DD. To ostatnie uważane jest za najbezpieczniejsze i wykorzystywane niemal we wszystkich sportach motorowych.